پشتیبانی / خرید تلفنی :‌ 02144556109
نواک جوکوویچ رکورددار شماره 1 جهان 
0 - 0
1 تیر 00     1351 بازدید
نواک جوکوویچ رکورددار شماره 1 جهان 

نواک جوکوویچ امروز باسابقه ترین بازیکن مرد در بالای رنکینگ جهانی تنیس است. صرب 33 ساله با شکستن رکورد 310 که توسط راجر فدرر در سال 2018 ثبت شد ، در 311 امین هفته زندگی حرفه ای خود در بالای لیست رتبه بندی این هفته ظاهر می شود.

سفیر برجسته برند تنیس HEAD ثابت ترین قهرمان دهه گذشته بوده است و از ژانویه 2011 موفق به کسب 17 عنوان از 40 عنوان گرند اسلم شده است.

Novak Djokovicنواک جوکوویچ

با درگیری مدودف با رافائل نادال و دومینیک تایم برای کسب رتبه 2 ، به نظر می رسد که جوکوویچ چند ماه دیگر در راس باقی بماند، رکوردی که احتمالاً هرگز شکست نخواهد خورد.

جوکوویچ گفت: "اکنون پس از دستیابی به شماره 1 جهان برای طولانی ترین تعداد هفته، برای من آرامش ایجاد می کند." "وقتی می خواهید برای رنکینگ شماره 1 مسابقه بدهید، باید کل فصل را بازی کنید و باید خوب بازی کنید ، باید همه مسابقات را بازی کنید."

هیچ معیاری برای اندازه گیری اینکه چه کسی بزرگترین تنیس باز تاریخ است وجود ندارد. تعداد عناوین تک نفره گرند اسلم اغلب راهنمای خوبی در نظر گرفته می شود ، اما با توجه به اینکه جوکوویچ فقط از فدرر و نادال عقب است ، ممکن است هر سه در 20 سالگی یا بسیار نزدیک به یکدیگر به کار خود پایان دهند.

اما این نقطه عطف بعدی جوکوویچ خواهد بود. در 15 مارس ، او به عنوان اولین نفری شناخته می شود که در مجموع شش سال در این رده بندی قرار دارد ، یک موفقیت قابل توجه در دوره ای از همه بازیکنان بزرگ تاریخ.

جوکوویچ در دوران کودکی با راکت HEAD بازی می کرد. او در همان روزهای حرفه ای خود به سازنده دیگری روی آورد ، اما در آغاز سال 2009 به HEAD بازگشت ، به این معنی که 17 عنوان از 18 گرند اسلم وی با راکت HEAD به دست آمده است.

در 33 سالگی و تنها مصدومیت جزئی از زمان نیاز به عمل جراحی آرنج در سال 2018 ، بسیاری از دنیای تنیس انتظار دارند جوکوویچ به قهرمانی در رشته های بزرگ و سلطه بر بزرگترین مسابقات ادامه دهد. اما تمرکز بر کسب رشته های بیشتر می تواند شانس او ​​برای ماندن در رده های بالاتر را به خطر بیندازد.

وی بعد از مسابقات اوپن استرالیا گفت: "من باید با برنامه ریزی دقیق تر باشم و در زمان مناسب اوج بگیرم." "من احساس نمی کنم پیر یا خسته هستم یا چیزی شبیه به آن. اما من می دانم که ، از نظر زیست شناختی و واقع گرایانه ، همه چیز متفاوت از 10 سال پیش است. بدیهی است که دور بودن از خانواده مطمئناً چیزی است که در من تأثیر دارد ، بنابراین از این به بعد بیشتر تمرکز خود را بر روی Slams معطوف می کنم. "

رکورد 20 عنوان اصلی هنوز در دسترس نیست ، اما حتی با تغییراتی در برنامه او ، موقعیت شماره 1 او تهدیدآمیز به نظر نمی رسد و احتمال دارد تا چند ماه آینده همین وضعیت را حفظ کند.

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این مقاله
برای ثبت دیدگاه باید عضو شوید